تمرینی بدنسازی برای خانوم

برنامه تمرینی بدنسازی برای خانم های مبتدی با دستگاه

درست است که وزنه های آزاد همیشه جایگاه مهمی داشته ٫‌ولی کار با دستگاه ها هم به همان اندازه مهم می باشد ٫ مخصوصا برای افراد مبتدی زیرا از آسیب دیدگی آنها تا حد بسیار زیادی جلوگیری خواهد کرد .

 

اگر شما خانومی هستید که به تازگی باشگاه رفتن را شروع کرده اید ٫ احتمالا خودتان را میان افرادی می بینید که دارای تناسب اندام بسیار خوبی هستند و ممکن است خودتان را با آنها مقایسه کنید و از خود بپرسید که آیا ممکن است من هم به این حد از تناسب اندام برسم ؟ چه زمانی طول می کشد ؟ از چه برنامه تمرینی باید استفاده کنم ؟  و …

 

اگر در ذهن شما هم از این قبیل سوالات شکل گرفته است نگران نباشید ٫ شما تنها نیستید . فقط کافی است بر این افکار و ترس ها غلبه کنید و با استفاده از یک برنامه منسجم و هدفمند علمی قدم در راه رسیدن به تناسب اندام دلخواه خود بگذارید .

 

در ابتدا اجازه دهید تا نکات کلیدی ای که باید در مورد کار با دستگاه های بدنسازی بدانید را با هم مرور کنیم .

تمرینی بدنسازی برای خانوم

ساده تمرین کنید

اشتباه بزرگی که اکثر ورزشکاران مبتدی و یا حتی مربیان بدنسازی انجام می دهند ٫ این است که از حرکات حرفه ای و سخت در برنامه تمرینی خودشان استفاده می کنند . که این کاملا اشتباه است .

شما باید تا می توانید از برنامه های تمرینی ساده استفاده کند و بدن خود را به مرور زمان برای حرکات تمرینی حرفه ای تر آماده کنید .

به دلیل این که شما بدنسازی را تازه شروع کرده اید ٫ بدنتان به سرعت به تمرینات پاسخ مثبت می دهد ٫‌حتی به  تمرینات پایه ای و ساده ٫ البته این تمرینات باید زیر نظر مربی و با هدف مشخص تدوین شود .

 

این مطلب را نباید از دست بدهی :  بهترین برنامه تمرینی برای داشتن پشت بازو عالی

تمرکز روی اجرای درست حرکات

در ابتدا شما نباید به فکر استفاده از وزنه های سنگین باشد ویا بخواهید رکورد های خود را جابجا کنید . در عوض باید به اجرای درست حرکات تمرکز کنید . دستگاه های بدنسازی در این راستا می توانند بسیار مفید باشند چون مانع ازخارج شدن از اجرای درست حرکات شوید.

تمرینی بدنسازی برای خانوم

استراحت کافی

شاید ورزشکاران حرفه ای را دیده باشید که شش روز در هفته تمرین می کنند و پیش خود فکر می کنید که شما هم باید مثل آنها تمرین کنید تا به موفقیت برسید اما در ابتدا این امر اشتباه محض است شما باید به اندازه کافی استراحت داشته باشید تا بتوانید به تناسب اندام برسید .

 

خوب در انتها یک نمونه برنامه تمرینی بدنسازی برای خانوم های مبتدی قرار می دهم :

 

پرس پا دستگاه

۲ ست ٫ ۱۰ تکرار ٫ ۶۰ ثانیه استراحت

پرس سینه دستگاه

۲ ست ٫ ۱۰ تکرار ٫ ۶۰ ثانیه استراحت

روئینگ دست جمع

۲ ست ٫ ۱۰ تکرار ٫ ۶۰ ثانیه استراحت

لت پول دان دست باز

۲ ست ٫ ۱۰ تکرار ٫ ۶۰ ثانیه استراحت

ساق پا ایستاده

۲ ست ٫ ۱۵ تکرار ٫ ۶۰ ثانیه استراحت

کرانچ دستگاه

۲ ست ٫ ۱۵ تکرار ٫ ۶۰ ثانیه استراحت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *