چربی سوزی و عضله سازی

نکته ای ساده و ارزان ولی بسیار مهم برای چربی سوزی و عضله سازی

 

اگر شما هم به دنبال لاغر کردن شکم و بدست آوردن بدن عضلانی و خشک هستید مسلما در برای مصرف مواد غذایی مفید و پرهیز از خوردن شیرینی جات و غذا های چرب شنیده اید .

عده زیادی از این رزژیم های غذایی پیروی می کنند ٫ اما تعداد کمی از آنها نتیجه لازم را می گیرند !!!

پس تفاوت این دو گروه در چیست ؟!

به جرات می توانم بگوییم تفاوت افرادی که بهتر نتیجه می گیرند با بقیه افراد در اهمیت دادن و رعایت کردن  نکات ریز و به ظاهر  پیش پا  افتاده است .

 

از جمله نکات به ظاهر پیش پا افتاده اما بسیار تاثیر گذار استفاده صحیح از مواد معدنی است .

یکی از  مهم ترین این مواد معدنی منیزیم است

 

منیزیم برای انجام بیش از سیصد واکنش بیولوژیکی مختلف در بدن نیاز است .

واکنش هایی  که مربوط به سنتز چربی ( یعنی سوزاند چربی های اضافی بدن مانند شکم )

٫ سنتز پروتئین یا همان عضله سازی  و نوکلئیک اسیدها ( یکی از دو اسید DNA و RNA که در تمامی سلول های یک موجود زنده وجود دارد و برای سلامتی و بقا نیاز به تولید شدن دارند )

٫ فعالیت های عصبی ٫ انقباض عضلانی ٫ فعالیت قلبی و سوخت و…  .  از همه مهم تر برای ما که ورزش می کنیم و به دنبال اربین بردن چربی و لاغری شکم خود هستیم ٫  نقش محوری منیزیم در تولید انرژی هم هوازی و هم بی هوازی که منحصرا از سنتز آدنوزین تری فسفات (ATP) یا همان انرژی  می باشد ٫ بسیاز مهم خواهد بود .

 

سنتز ATP نیاز به آنزیم وابسته به منیزیم به نام  ‘ATPases’ دارد .

 

تحقیقات نشان داده میزان دریافت منیزیم در اکثر افراد کمتر از حد نیاز بدنشان می باشد حتی در ورزشکاران که بیشتراز دیگر افراد به رژیم غذایی خود توجه دارند .

مواد غذایی دارای منیزیم

به طور خلاصه و کلی اگر شما در رژیم غذایی خود از غلات کامل ( نان سبوس دار ) و حبوبات ٫ سبزیجات با برگ های سبز ٫ نخود فرنگی ٫ لوبیا ٫ عدس ٫ آجیل کم استفاده استفاده می کنید ٫ دچار کمبود منیزیم هستید .

علاوه بر این مصرف بیش از حد قند و شیرینیجات ٫ مصرف الکل و یا رژیم های غذایی سرشار از چربی یا پروتئین ویا کلسیم باعث اختلال در جذب منیزیم و یا دفع بیش از حد آن از بدن می شود .

پس منیزیم را با مکمل ها و موادی که دارای کلسیم هستند همزمان مصرف نکنید

واگر از مکمل های پروتئینی یا رژیم غذایی پر پروتئین استفاده می کنین مصرف منیزیم را بیشتر از هرزمانی جدی بگیرید .

برخی از علایم کمبود منیزیم در بدن :

  • گرفتگی عضلانی، تکان ناگهانی یا لرزش عضلانی
  • خستگی بیش از حد ویا دائم احساس خستگی داشتن
  • بد اخلاقی و احساس بی حالی رخوت
  • نوسانات خلقی مکرر، از جمله افسردگی
  • نفخ پیش از قاعدگی در خانم ها

 

این مطلب را نباید از دست بدهی :  ۱۰ تا از بهترین تمرین ها برای سریع لاغر کردن شکم

مکمل های حاوی منیزیم معمولا ارزان هستند و مصرف آن ها به علت سمی نبودن خطر به همراه ندارد

مقدار مصرف منیزیم :

ولی با این وجود مصرف بیش از ۴۰۰mgs در روز منیزیم توصیه نمی شود .

برخی از

اشکال منیزیم مانند اکسید منیزیم ٫ به خاطر قلیایی بودنش می تواند اسید معده را خنثی کند و به همین دلیل با هضم تداخل ایجاد کند .

از این رو نباید با غذا مصرف شود .

در آخر باید بگم که منیزم در دوزهای کوچک و مکرر بهتر جذب می شود ٫ مثلا بهتر است ۱۰۰ میلی گرم منیزیم را ۳ بار در روز مصرف کنید تا اینکه ۳۰۰ میلی گرم را در یک وعده مصرف کنید .

 

  اگر شما هم به دنبال لاغر کردن شکم و بدست آوردن بدن عضلانی و خشک هستید مسلما در برای مصرف مواد غذایی مفید و پرهیز از خوردن شیرینی جات و غذا های چرب شنیده اید . عده زیادی از این رزژیم های غذایی پیروی می کنند ٫ اما تعداد کمی از آنها نتیجه لازم را می گیرند !!! پس تفاوت این دو گروه در چیست ؟! به جرات می توانم بگوییم تفاوت افرادی که بهتر نتیجه می گیرند با بقیه افراد در اهمیت دادن و رعایت کردن  نکات ریز و به ظاهر  پیش پا  افتاده است .   از…
از جمله نکات به ظاهر پیش پا افتاده اما بسیار تاثیر گذار استفاده صحیح از مواد معدنی است . یکی از مهم ترین این مواد معدنی منیزیم است

نکته ای ساده و ارزان ولی بسیار مهم برای چربی سوزی و عضله سازی

%

از جمله نکات به ظاهر پیش پا افتاده اما بسیار تاثیر گذار استفاده صحیح از مواد معدنی است . یکی از مهم ترین این مواد معدنی منیزیم است

User Rating: 4.35 ( 2 votes)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *